Igår - andrajunitjugohundraelva

Hej på er! Ursäkta för den dåliga uppdateringen. Nu är jag i alla fall tillbaka vid datorn. Om ni inte bor på något ruttet ställe där det regnar hela tiden så förstår ni nog varför jag inte har suttit vid datan så mycket. Det har varit ett underbart väder! Nu ska jag i alla fall berätta om igår.
Jag och pappa åkte till Gunnebo vid kvart i fem och hämtade nycklar till båten. Sen åkte vi till Vångarn där vi åkte ut i en eka och fiskade. Först åkte vi till en liten vik där pappa drog upp en gädda och jag fick upp 5-6 abborrar. Sen åkte vi till en ö i närheten. Där fikade vi och fiskade lite till. Där fick pappa upp en gädda till som nu var lite större. Jag fick upp två abborrar där. Förstås slängde vi i alla men gäddan som pappa fick upp dog för kroken hade satt sig så långt ner i halsen och han var för länge på land. Så det var lite synd.
Sen hoppade vi i båten och åkte till en vik närmare land. Där fick jag upp en jätteliten abborre direkt. Men efter det var det helt lungt. Inte en enda fisk!
Sen hoppade vi ur båten och åkte med bilen och lämnade nyckeln. Då åkte vi till nya Sibylla och tog en hamburgare och mjukglass. Riktigt gott!
Sen åkte vi hem och jag gick nog och la mig ganska direkt faktiskt.

Hade en jättebra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0